Diligent HomeCare heeft met een aantal zorgverzekeraars een overeenkomst afgesloten voor het leveren van gecontracteerde wijkverpleging. Dit betekent dat de geleverde zorg bij u thuis direct gedeclareerd wordt bij uw zorgverzekeraar.
Voor de zorgverzekeraars waarmee wij geen directe overeenkomst hebben, vragen wij samen met u vooraf toestemming (machtigingsaanvraag) om zorg aan u te leveren. Hierna kunt u al onze facturen declareren bij uw eigen zorgverzekeraar. U bent dus zelf verantwoordelijk voor de betalingen. Wij vinden het belangrijk dat onze cliënten geen financieel nadeel hebben en garanderen daarom dat wij ons strikt houden aan de maximale tarieven voor niet-gecontracteerde zorg. Dit houdt in dat uw declaraties volledig vergoed worden conform uw polisvoorwaarden. U heeft dus geen enkele eigen bijdrage.
Indien u een PGB heeft, dient u voor de start van de zorg een overeenkomst met Diligent HomeCare aan te gaan. Als PGB-patiënt bent u zelf verantwoordelijk voor de financiering van onze zorgverlening. Wij dienen samen met u een overeenkomst af te sluiten in het PGB-portaal, zodat de gemaakte kosten door het SVB uitbetaald kunnen worden. Diligent HomeCare factureert de geleverde zorg aan u.
Diligent HomeCare heeft geen contract met de zorgkantoren. Dit betekent dat Diligent HomeCare de zorg aan WLZ-patiënten niet rechtstreeks kan declareren bij uw zorgkantoor. Wij kunnen zorg gefinancierd vanuit de Wet Langdurige Zorg enkel aannemen indien u beschikt over een PGB of in onderaanneming van de instelling waar u verblijft. De geleverde zorg wordt dan, na akkoord van uw instelling, gefactureerd.
Indien u niet verzekerd bent, factureert Diligent HomeCare de geleverde zorg aan u.
Voor meer informatie over vergoedingen en declaraties, verwijst Diligent HomeCare u naar de zorgovereenkomst en algemene voorwaarden in uw zorgdossier. Bent u nog geen patiënt bij Diligent HomeCare en heeft u vragen over de zorgkosten, neem dan contact op met onze financiële afdeling.
Heeft u vragen, wilt u meer informatie over onze zorgdiensten, of wilt u direct een afspraak maken? Neem dan gerust contact met ons op. Ons toegewijde team staat klaar om u te ondersteunen en al uw vragen te beantwoorden.
Telefoon: 020 211 7850
E-mail: info@diligenthomecare.nl